Le Cloud de Christophe BOUCETTA

Voici le blog sur les communications unifiées et la collaboration Microsoft par un MVP nominé depuis 11 ans

Vous pouvez configurer des récéptions automatisées avec Exchange UM ou les RGS de Lync, mais audiocodes propose aussi une solution.

Les avantages décrits sont les suivants:

• Maximize employee productivity by automating inbound enterprise call routing
• Reduce DID/DDI requirements through direct extension dialing
• Increase customer satisfaction through reduced waiting times
• Suitable for main offices and remote branches
• Support application survivability at branch offices
• Can work in conjunction with Lync RGS or as a standalone solution
• Multi language support for global enterprise Lync deployments
• Save on operational costs by reducing the number of operator calls


Je pense que le principal point intéressant est le suivant: AudioCodes Auto Attendant application can be deployed together with AudioCodes Survivable Branch Appliances (SBA) in branch offices to complement Lync’s Response Group Service (RGS) when the connection with the central Lync servers is lost.

Pour certain projet spécifique, cela peut-être intéressant.

Supporté sur les plateformes 800 et 1000 SBA.

Informations ici: http://www.audiocodes.com/solutions/microsoft/lync-applications

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