Le Cloud de Christophe BOUCETTA (MVP Lync/Skype for Business, CCNP Voice, CCNP Collaboration)

Voici le blog sur les communications unifiées

Microsoft Teams est en constante évolution

Microsoft à libérer globalement une nouvelle fonctionnalité très attendu, indispensable même pour certain besoins d'affaires, la capacité dans des files d'appels ou réception automatisée de pouvoir transférer vers un numéro externe à l'organisation.

Mise à jour documentation "Call Queue": https://docs.microsoft.com/en-us/microsoftteams/create-a-phone-system-call-queue#:~:text=%20Step%203%20%E2%80%94%20Create%20a%20call%20queue,Call%20agents%20and%20groups%20To%20add...%20More%20

Mise à jour documentation "Auto Attendant": https://docs.microsoft.com/en-us/microsoftteams/create-a-phone-system-auto-attendant#step-2--create-auto-attendants

Extrait de la documentation pour la nouvelle fonctionnalité:

External phone number transfers the caller to an external phone number that you specify. Note the following:

The resource account associated with the application making the PSTN transfer out must have a phone number and be assigned a Virtual Phone System license. Phone System licenses aren't supported. Additionally, the resource account must have one of the following:


For a resource account with a Calling Plan number, assign a Calling Plan license.
For a resource account with a Direct Routing number, assign an online voice routing policy.


The outbound phone number that's displayed is determined as follows:
For Calling Plan numbers, the original caller's phone number is displayed.


For Direct Routing numbers, the number sent is based on the P-Asserted-Identity (PAI) setting on the SBC, as follows:
If set to Disabled, the original caller's phone number is displayed. This is the default and recommended setting.
If set to Enabled, the resource account phone number is displayed.


Transfers between Calling Plan trunks and Direct Routing trunks aren't supported.

La fonctionnalité est disponible pour les réceptions automatisées dans les configurations suivantes:

Option Réception (0):

Options de menu:

La fonctionnalité est disponible pour les files d'appels dans les configurations suivantes:

Gestion du dépassement de capacité des appels et gestion de l'expiration du délai des appels

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