Jean-Sébastien DUCHENE Blog's

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L’équipe System Center Service Manager vient d’annoncer la sortie d’un nouveau connecteur faisant partie du kit de ressources. Ce connecteur permet de traiter les emails envoyés à une boite email. Ces emails sont convertis en nouveaux incidents. Les réponses sont utilisées comme mise à jour de l’incident. Il est aussi possible d’envoyer des emails aux utilisateurs concernant un incident à partir de la console d’administration.

Voici le détail des fonctionnalités :

  • Create incident from email (replaces out of the box functionality; just turn it off)
    • The sending user is looked up in the CMDB and related to the incident as the affected user
    • The email subject becomes the incident title
    • The email body becomes the incident description
  • Update incident action log from email
  • Resolve or close incidents from email
  • Approve/reject change requests from email
  • Update change request “action log” from email
  • Mark manual activities completed from email
  • Add email file attachment to work items as attachments
  • Emails can be sent in from outside the organization
  • Emails can be sent from users which do not exist in the CMDB yet and a new user record will be created for them and related to the incident

Notez que cette solution n’est pas supportée officiellement par Microsoft et ne fait pas partie du produit.

Télécharger System Center Service Manager – Exchange Connector

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